El perquè del ‘relaxing cup of’ cafè amb llet

Publicado: 18 septiembre, 2013 en Periodisme
Etiquetas:, , ,

ana botellaEsta setmana ha estat una setmana intensa políticament parlant i això s’ha fet notat i molt a les xarxes socials. I és que la força que alguns temes prenen a les xarxes socials ja no se sap si és per l’interès polític i social que ‘suposadament’ hi tenen o perquè en moltes ocasions es converteixen en el millor gag o acudit del dia, en allò del què parlar a l’ascensor amb el veí o allò que comentar i del què riure a l’hora del cafè amb els companys de feina.

Sí, raó no els manca a molts humoristes quan diuen que ‘els polítics els hi estan prenen el pa en aquest país’. Només cal fer-hi una ullada a les xarxes socials. Un bon baròmetre és Twitter, on fer-se famós o aconseguir ser Trending Topic no és tan fàcil i si no que els hi preguntin als milers de Community Managers que hi ha pensant estratègies i dissenyant campanyes per arribar a destacar almenys una hora o quaranta minuts (que és el que diuen que dura un TT aproximadament), per interessar a les masses, per convèncer encara que tan sols sigui a la meitat dels seus seguidors que val la pena mantenir el pacte d’amistat. Diuen els experts que per aconseguir-ho cal:

1- Fer propostes engrescadores i creatives. Engrescada ho estava l’Ana Botella (aquí ho podeu veure) en el moment del discurs, no se sap si fruit dels relaxing cup of café amb llet o d’altres tipus d’excitants, però la seva cara i la seva boca ho diuen tot. La part creativa ja és més discutible.

2- Ser graciós. No es fàcil fer riure i això ho saben bé tots els actors i humoristes professionals. Per això, quan la riallada apareix tan natural com en el moment que t’adones que la pronunciació d’Ana Botella no és una broma ni un montatge, l’èxit de públic està ja garantit. A partir d’aquí tot el que diguis, tindrà el riure immediat dels teus seguidors.

3- Dir coses profundes i aportar valor. I quin argument més profund i amb més valor hi pot haver per convèncer tot un Comitè Olímpic Internacional que Madrid i Espanya es mereixen ser els organitzadors dels Jocs Olímpics que un ‘relaxing cup of’ cafè amb llet in Plaza Mayor.

4- Tenir amics ‘influencers’ que et reforcin i et defensin. ‘La sorpresa agradable provino de Ana Botella, natural, inglés fluido, y relajada‘ assegurava el diari de Francisco Marhuenda, La Razón.

5- Evitar equivocar-te o contradir-te a tu mateix. Recordeu aquella roda de premsa prèvia de l’Ana Botella quan respon equivocadament a un periodista que li pregunta en anglès per l’atur d’Espanya i ella li respon parlant sobre les infrastructures? Doncs a això em refereixo.

6- Actualizar sovint el teu estat sense arribar a excedir-se. No es pot dir que el Govern de Madrid va estar-se calladet i no va generar expectatives fins a conèixer els resultats. Més d’un avui segur que s’apenedeix d’alguna afirmació feta, El Mundo amb aquesta informació, per exemple.

Hi ha qui diu que el discurs d’Ana Botella va ser un fracàs però ja són molts els qui pensen que, assabentats de les ínfimes possibilitats perquè Madrid fos l’escollida pel Comitè Olímpic Internacional, aquest discurs era una estratègia per parlar del relaxing cup of cafè amb llet enlloc de centrar-nos en el necessari debat posterior sobre l’encert dels esforços i la inversió realitzada (es xifra en 4,2 milions d’euros), els motius del fracàs, el perquè d’aquella multitudinària expedició espanyola plena no sols d’autoritats i esportistes sinó actrius, amics i acompanyants… Perquè avui enlloc de totes aquestes reflexions, el que trobem són una gran quantitat de memes, acudits, vídeos al Youtube i fins i tot un joc al Facebook, amb la Plaza Mayor d’escenari i Ana Botella com a protagonista, on els participants aquí sí han de superar nivells desvetllant les caricatures que amaguen l’alcadessa de Madrid.

Anuncios
comentarios
  1. Emili Nieto dice:

    Efectivament Ana Botella s’ha convertit en una mena d’ase dels cops per a tapar totes les vergonyes que envoltaven la candidatura. Com per exemple:

    1. Que un grupet d’afins del Partit Popular han estat vivint durant més de 10 anys al voltant de la preparació de les 3 successives candidatures de Madrid per als Jocs Olímpics.
    2. Que no es pot estar a la premsa mundial com un país en fallida econòmica i pretendre organitzar uns jocs olímpics.
    3. Que un país que tanca casos de dopatge com el cas Puerto, pugui vendre que participa de l’esperit olímpic del joc net.
    4. Que un mes abans de l’elecció de la candidatura, Espanya s’enemisti amb el Regne Unit i de retruc amb la Commonwealth per la qüestió de Gibraltar.
    5. Que el President d’Espanya no sigui capaç de parlar unes poques paraules d’anglès al món i faci un discurs amb menys empatia que la d’un caragol poma.
    6. Que Madrid no ha depurat responsabilitats pel cas del pavelló Arena, quan es sap que s’ha de demostrar capacitat organitzativa sense incidents per poder organitzar uns Jocs Olímpics.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s