Tens experiència, tens formació però… quin és el teu Klout?

Publicado: 27 abril, 2013 en Internet, reputación online, Xarxes socials
Etiquetas:, , , , ,

socialmedia-reputacioMarca, posicionament, actius,valors…. són conceptes que estem acostumats a relacionar amb els productes de les empreses, amb les marques comercials. Per exemple, Nespresso. Quins són els valors que ens aporta Nesspresso? Elegància, exclusivitat, modernitat, distinció. O els ordinadors o dipositius Apple? Disseny, innovació, intel·ligència. O els cotxes BMW? Seguretat, prestigi, serietat… I és que no és el mateix conduir que ‘te gusta conducir‘.

Les persones, cada cop més, som equiparables a les marques. Tenim uns atributs, ens associem a determinats valors i busquem un posicionament en el nostre entorn, ja sigui el professional, social, familiar, etc. Però poques vegades ens plantegem treballar la nostra ‘marca personal’ des d’una perspectiva professional. Pero… i si d’ella en depèn el nostre futur professional?

La palabra marca, ho explica molt bé l’experta en reputació personal Neus Arques , és un terme que prové de l’anglès Brand. El seu origen el trobem en les marques de foc que posaven a les vaques els anglesos per diferenciar els ramats. Els ramaders que tenies vaques amb especial valor en el mercat les marcaven perquè els compradors les puguessin diferenciar de la resta. Aquesta voluntat de diferenciació és la que trobem també en el concepte de marca comercial. Són la suma d’uns valors determinats que ens diferencia de la competència.

Però marca no és el mateix que reputació. La reputació és la percepció que el públic té sobre un producte o servei determinat. Evidentment si aconseguim que la marca (i els seus valors que nosaltres establim) i la reputació (els valors que els altres ens atorguen) coincideixin, haurem aconseguit un bon posicionament.

Un cop explicat això, us pregunto: I tu? Quins valors aportes a la teva empresa?

La marca personal no sóls té un valor professional, sinó també econòmic. Moltes empreses s’han començat a adonar d’aquest fet i ja n’hi ha que plantegen incentius, bonificacions i fins i tot, bàrems de salari als seus treballadors en funció d’aquesta capacitat de influència o reputació personal. Es el cas, per exemple, de Sol Melià, que va decidir vincular els salaris dels directors de la seva cadena d’Hotels a l’opinió dels clients a internet. En un entorn en que les opinions a internet són tan importants i ens influencien tant a l’hora d’escollir comprar un producte o un altre o anar a un hotel o un altre, sembla evident que treballar aquesta reputació online és necessari. I si la persona que ho treballa resulta que té un gran cercle d’amistats i una bona reputació personal amb capacitat per influir més que un altre (pel número de followers a twitter, amics a facebook, cercles a LinkedIn, etc…) sembla també evident que podrà fer per l’empresa un millor paper o servei que un altre.

Així que comenceu a pensar quin són els vostres actius i valors personals i comenceu a posicionar-vos correctament a la xarxa. Jo no tinc cap dubte que avui quan presentem un curriculum vitae a una empresa per obtenir un lloc de treball, ens busquen a internet per veure qui som i com som. Però no us extranyi que, en un futur, el curriculum hagi d’incloure obligatòriament -a més de la vostra formació i experiència-, quina és la vostra reputació online i el grau d’influència a internet, i que aquesta sigui determinant a l’hora d’aconseguir una feina o d’establir el vostre salari. En determinats sectors, aquest és un valor poderós i si no el cuides podries ser des de descartat d’un procés de selecció o, en el cas extrem, acomiadat o relegat en el càrrec.

Aquells que penseu que no és cap tonteria i us interessi conèixer quin és el vostre grau d’influència online, us recomano aquesta eina: Klout

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s