La premsa contra el gran Goliat (Google)

Publicado: 25 abril, 2013 en Internet, Periodisme, Tecnologia
Etiquetas:, , , ,

logo GoogleQue internet no és gratis crec que a hores d’ara ja tots en som conscients. Es cert que hem avançat i molt en la filosofia de programari lliure i de compartir continguts. Però res és gratis, cada programa que utilitzem, cada xarxa social a la que ens inscribim, cada aplicació o joc que ens baixem i ens registrem… ens cobren. No diners, no. Quelcom molt més valuós: Informació, les nostres dades personals, que immediatament són traslladades a una base de dades que es posa a la venda de les agències, les marques comercials o tot aquell qui ho requereixi i pagui per elles.

El rey del negoci a internet és, sens dubte, Google qui fa de les nostres dades i les nostres visites el seu model de negoci. Google és la pàgina més visitada d’internet, el Goliat de la comunicació. La compañía californiana Google va obtenir un benefici net de 10.737 milions de dólars al 2012, un 10 per cent més que l’any anterior. En total va ingressar 50.175 milions de dólars mitjançant la venta de publicitat per interessos, o el que també s’anomena publicitat contextual (segons l’històric de navegació).

Mai en la història un mitjà de comunicació ha obtingut un marge de benefici tan elevat.

Google et facilita la recerca de continguts (en base als seus criteris) però els continguts, és clar, són d’altres: d’empreses, companyies, particulars, bloguers i sobretot de mitjans de comunicació. Diuen que vuit de cada 10 continguts que circulen per internet procedeixen de la premsa. Per això no és d’extranyar que donat el moment de crisi que viu tot el sector editorial avui dia s’hagi declarat la guerra al gran Google. Premsa vs Google. L’Associació d’Editors de Diaris Espanyols (AEDE) li exigeix a Google que pagui un cànon per enllaçar els seus contiguts i beneficiar-se d’ells per fer negoci en el camp de la publicitat. Es l’inici d’una lluita que portarà cua, com ja està fent en d’altres païssos però que de guanyar-la podria ser l’inici de la recuperació del model de negoci dels mitjans de comunicació basat, com ha de ser, en els continguts de qualitat per atraure lectors, públicitat i al gran Google.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s