Encara no hem entès el manifest ClueTrain?

Publicado: 24 marzo, 2013 en Internet, Periodisme, Xarxes socials
Etiquetas:, , ,

cluetrain-maite ruizLa reticència de les persones, empreses (grans i petites), empresaris i professionals a estar presents a la xarxa és encara aquí un tema a debatre. I dic aquí perquè aquesta qüestió està molt més que superada en altres païssos com Estats Units, Anglaterra o Alemanya. Internet, la xarxa, les xarxes socials no són només un nou canal de comunicació, són el gran canal de comunicació. Penseu en vosaltres mateixos, què feu cada vegada que voleu adquirir un nou producte, viatjar a un nou destí, contractar una estada a un hotel o simplement fer una nova recepta? Si. La resposta que abans buscàvem entre companys de feina, amics o veïns, ara la busquem a internet. Ens refiem dels comentaris a Tripadvisor, contrastem informació mitjançant Google, fem preguntes a través del facebook, analitzem els comentaris de la web… i, en funció de les opinions o reputació online, decidim.

Davant d’això? Com podem pensar encara si hem de ser o no presents a la xarxa? Estudis oficials i la pròpia experiència personal ens diu que tot allò que no apareix entre els primers cinc resultats a Google no és visible. No ens ho mirem. I el 75% de les visites a una web arriben per mitjà de Google. Per tant, aconseguir aquesta visibilitat és essencial i per aconseguir-la no ens queda altra que ser presents a la xarxa, i això vol dir, crear continguts, parlar amb els usuaris, escoltar el què passa a les xarxes socials, participar, interactuar i dirigir la conversació per tal que no tu, sino entre tots, es crei la teva reputació.

Si, les regles del màrqueting i la comunicació han canviat però no pas avui. Ja fa més de 10 anys que un grup d’experts i avançats en el món de la comunicació van elaborar el manifest ClueTrain, un total de 95 afirmacions absolutes sobre el canvi de paradigma en el món de les relacions personals, tecnològiques i econòmiques. Les noves tecnologies de la informació són l’eix central d’aquest canvi que ha afectat a la societat, però també a les empreses, malgrat la seva oposició a adaptar-s’hi. Tant s’hi val si ets una botiga de roba, un hotel, un Banc, un despatx d’advocats o et dediques a fabricar claus. Els mercats avui són globals i els consumidors reclamen el seu poder dins del mercat. Els mercats són conversacions. I això és exactament el que avançava el manifest ClueTrain, que us asseguro que encara avui és el llibre de capçalera de molts directius espanyols.

I així és com, en el camp del màrqueting i la comunicació, em passat de fixar-nos en les famoses 4 P’s de Jerome McArthy (Producte, Preu, Distribució (Placement) i Promoció) a les 4 F’s de Paul Flemming (Fluxe, Funcionalitat, Feedback i Fidelització). De les 4 P´s a les 4 F´s.

Us deixo aquí un exemple de Volskwagen, qui no només ha entès la importància del posicionament i la visibilitat a la xarxa, sinó que ha sorprès al món de la publicitat amb el primer anunci SEO (de posicionament a cercadors).

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s