El Geomàrqueting, l’oportunitat esperada de les PIME

Publicado: 15 marzo, 2013 en Internet, Periodisme, Xarxes socials
Etiquetas:, , ,

geomàrqueting-maite ruiz-periodismeDiuen que un 63% dels espanyols ja té avui dia un smartphone o telèfon intel·ligent amb connexió a internet. I és que internet ha passat de ser aquella joguina estàtica que teníem a la feina o l’ordinador de casa a ser una eficaç eina mòbil que ens acompanya allà on anem i que cada dia més utilitzem com un costum més de la nostra vida diària.

En el camp de les compres o les vendes -segons es miri- hem passat de fer la llista amb paper i boli i anar a la botiga, a fer la compra per internet al súper i que ens la portin a casa i, ara fins i tot, a comparar i escollir el que consumim amb el mòbil. Per exemple, dilluns passat volia pendre’m un cafè. Estava sola, al centre de Barcelona i m’era indiferent el lloc. Llavors vaig traure el mòbil, vaig connectar a FourSquare i vaig buscar les promocions oferides per les cafeteries pròximes al meu entorn i vaig veure que una m’oferia una xocolatina gratuïta amb el cafè per fer check-in. No vaig dubtar-hi. Així, diguem, que si l’opció d’anar a una cafeteria o una altra era en principi del 50%, un cop comprobat el FourSquare, la probabilitat de ser escollida va passar a ser del 99% per a les empreses que utilitzen les eines de Geolocalització. Que són GRATUÏTES!

Us imagineu, per tant, les possibilitats per als negocis ja siguin cafeteries, restaurants, hotels, forns, sabateries, botigues de roba o qualsevol altre producte o servei. Com a usuari, la geolocalització et permet localitzar el que busques, comparar, conèixer les ofertes o, fins i tot, fer les compres des de casa. Com a negoci, et permet aconseguir major visibilitat, atraure clients, llençar ofertes i promocions, saber què fa la competència i fidelitzar l’usuari.

Com funciona? Els sistemes de geolocalització et permeten difondre la localització exacta i serveis del teu negoci des del punt de vista geogràfic i connectar-la amb els potencials clients. Després hi ha una gran quantitat d’eines i aplicacions que et permeten focalitzar els teus objectius en funció del sector al que et dediques, obtenir el feedback dels clients, opinions, valoracions i comentaris que poden ser difosos per les xarxes socials augmentant la teva visibilitat i millorant el teu posicionament online.

De serveis i aplicacions n’hi ha moltes, i de gratuïtes. Imprescindible Google Places i després, en funció dels teus interessos, hi ha FourSquare, Bliquo, LoockAd… Es el màrqueting de proximitat, que sense cap gran despesa de recursos tècnics ni econòmics es posa a l’abast de tothom. I aquesta és la gran esperança de les PIME, que han de començar a pensar en el mòbil com eina de treball i de vendes perquè a través del geomàrqueting podran competir amb igualtat de condicions amb les grans empreses o els grans anunciants.

També és cert que els serveis i aplicacions basades en la geolocalització creixen sense parar. Jo us recomaneu que investigueu, us informeu i escolliu la que més us interessi enlloc de voler ser presents a totes perquè de segur que no podreu atendre i actualitzar-ho tot degudament. Jo aquesta setmana n’he descobert dues de noves que vull compartir en vosaltres. De moment, amb cobertura només a Barcelona i obrint-se mercat en altres ciutats però qui sap demà…

Food2you. Applicació mòbil per descobrir els restaurants de la teva zona que serveixen a domicili, escollir el menú i fer la comanda sense necessitat de moure’t del sofà. Servei gratuït per empreses i usuaris.

Onegoshop. Geolocalitzador de productes i serveis. Que necessites? Tofu? Vinagre de mòdena? Uns jeans nous? Vestit de núvia? Doncs et diu quines botigues del teu barri ho tenen i a quin preu. Ah! I pels fans de la moda, tenen fins i tot servei de Personal Shopper. Servei gratuït per usuaris i per empreses (fins a 9 productes).

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s