Exprimint el twitter

Publicado: 27 febrero, 2013 en Internet, Periodisme, Xarxes socials
Etiquetas:, , ,

exprimir twitter-periodisme-maite ruiz

Però, per què tant d’enrenou amb això del twitter? Jo no tinc res a dir a gent que desconec, les notícies les arxivo amb un lector de RSS i els amics els contacto amb el whatssapp. Per a què vull jo un twitter?‘. Aquesta reflexió feta per un amic meu l’altre dia obertament enmig d’un sopar, m’ha portat a escriure aquest post sobre totes les potencialitats del twitter. I no sols per mantenir-nos al dia dels temes que ens interessen, participar en discusions, seguir els pensaments i activitats de personalitats que ens agraden com Javier Bardem o Mario Vaquerizo, o rebre ofertes d’empreses com Inditex o El Corte Inglés. Twitter és també una eficaç eina de marketing personal i professional.

Per als que encara no us heu iniciat o ‘esteu en ello’, Twitter serveix inicialment:

1- Per tafanejar i mantenir-se informat. Els twits són públics.

2- Fer nous amics. Et permet seguir i contactar amb tothom que sigui present a la xarxa fins i tot famosos (artistes, polítics, científics, actors, esportistes, escriptors…). De fet, twitter disposa d’un sistema de verificació de comptes (http://twitter.com/help/verified).

3- Connectar amb persones amb idees afins ja siguin aficions, professions, hobbies, universitats…

4- Activisme. Per reclutar gent amb una idea política, social o cultural comuna. El 80% de les ONG o plataformes socials utilitzen twitter per donar a conèixer les seves accions.

5- Planificar i retransmetre events i fer-los públics.

6- Marketing i desenvolupament de negocis. Per tal d’arribar al públic o adreçar-te directament a consumidors o prescriptors de marca. Twitter és uan excel·lent eina de comunicació per als negocis.

7- Reputació personal i professional. Ens permet donar-nos a conèixer professionalment, buscar noves oportunitats laborals, crear xarxa de contactes i redirigir tràfic cap a la nostra web o blog personal (head hunters).

Però si el que es vol és utilitzar twitter com una eina de marketing, el primer que cal fer és definir els nostres objectius i planificar degudament les accions per aconseguir-los. Què pretenem? Crear marca personal, construir relacions, posicionar-nos, obtenir visibilitat, notorietat, liderar idees, estimular el marketing social o el marketing viral? Avui twitter és emprat per les empreses des de per fer l’atenció al client, com a canal de ventes, per millorar les relacions públiques, com a canal de pagament i per millorar la productivitat interna. No existeix massa diferència entre utilitzar el twitter amb motius empresarials o per la nostra promoció personal. Es tracta sempre d’investigar el que fan els altres i donar a conèixer el que podem aportar. La primera tasca és important ja que ens serveix per recabar idees, identificar persones rellevants, conèixer persones influents i crear una xarxa de contactes que ens puguin servir d’ajuda i suport. I és que twitter et permet veure els resultats a temps real, arribar als clients d’una manera directa, obtenir feedback i tot a un cost relativament rentable.

I dit això, només ens cal paciència i acció. Si al principi twitter pot atabalar per la gran quantitat d’informació, propostes, activitat i persones que hi ha… amb la pràctica veuràs que és molt fàcil destriar el gra de la palla i que tot sorgeixde manera tant autòmàtica com quan condueixes un cotxe.

I pels que voleu exprimir encara més el twitter. Aqui us deixo un seguit d’eines que segur que us fan la conducció més fàcil:

Tweetstats. Ofereix estadístiques del nostres twits i els d’altres usuaris.

Twittercounter. Et dóna estadístiques de l’ús de twitter i widgets per afegir-los a la teva pàgina web o blog. Per presumir de nombre de seguidors, per exemple.

Twitter Analyzer. Presenta dades i gràfics sobre l’activitat del compte des de qui et fa retwit, qui escriu sobre tu, estadístiques de comportament i tot amb boniques gràfiques.

Klout. Et proporciona el grau d’influència a la xarxa.

Retweetist. Mostra els retwits més populars del moment.

Hootsuite. Et permet programar per dia i hora els teus twits i també de diferents comptes com twitter, facebook, linkedin…

Twilert. T’envia informes diaris, semanals o mensuals de les alertes o temes de recerca que programis.

Anuncios
comentarios
  1. Anna dice:

    Et crec, però, fins ara, i amb la poca experiència que hi tinc, l’única cosa que hi faig és mantenir-lo tancat. Lo altre és una atabalamenta de 5 cada 5 segons -i això que només segueixo alguns diaris del món. No entenc com la gent a occident, amb l’estrés que ja tenia tots, teniu de repent tant temps per absorbir aquesta quantitat desorbitant d’informació… No ho dic amb rentintín. En sèrio, d’on traieu el temps?! Ni jo aquí en tinc per a aquestes coses… però bé, com tu deies, suposo que és qüestió de dedicar-li temps abans per després poder treure temps per dedicar-li… Algun dia, suposo.

    • maiteruiza dice:

      I t’entenc, però t’asseguro que no t’enganyo quan et dic que això es com aprendre a conduir. Al principi costa. Fins que aprens totes les regles i et configures el que t’interessa et sembla una autèntic mal de cap, però amb una mica de ganes i pràctica, veuras com passes ràpidament de ser un novell a un conductor més d’aquesta vía social. I a partir d’aquí, et llevaras al matí i en menys de cinc minuts hauras rastrejat allò que t’interessa sense dedicar-hi ni masas estrés ni massa temps. I per moltes coses, jo, per exemple, ja no se veure Salvados sense Twitter al costat, em sembla mes divertit i enriquidor.
      Per cert, t’enyorem. Per quan una visita a occident? 😉

  2. emili dice:

    Molt bona entrada Maite.

  3. Josep dice:

    M’agrada el símil d’aprendre a conduir. Jo ho vaig fer als 52. Twitter no pot ser tan difícil, no?

  4. Ara que hi estic enganxat, de tant en tant recordo que vas ser tu Maite la que me’l vas recomanar. Primer no li trobava la gràcia i ara m’és imprescindible. Per cert, ara tinc problemes d’accés des del mòbil i no puc viure sense ell. Què diantres feia per matar el temps a la cua del súper o a la consulta mèdica abans de twitter? :)) @victorsorribes

    • maiteruiza dice:

      Exacte, a mi també em passa: Twitter es un passatemps Intel.ligent i enriquidor… En temps morts, i aquí a Barcelona en tens molts al transport públic, se’m fa imprescindible.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s