L’ús de les Xarxes Socials augmenta: ja són 8 de cada 10 usuaris d’internet

Publicado: 12 enero, 2013 en Internet, Mòbil, publicitat, Xarxes socials
Etiquetas:, ,

mobil-maite ruiz Acaba de sortir del forn: el IV estudi sobre Xarxes Socials que elabora IAB (l’Associació que representa al sector de la publicitat en mitjans digitals) i Elogia (empresa dedicada al marketing i l’e-commerce) anualment per donar a conèixer quin ha estat el seguiment, tendències i canvis del darrer any a Espanya envers a l’ús de les xarxes socials per part dels usuaris. L’estudi presenta moltes dades però el que està clar és que el 2012 l’hem viscut tots una mica més pendents de les pantalles ja siguin telèfons, tablets o ordinadors… i en el 2013 -que tot just estrenem- sembla que la tendència a estar enganxats a les xarxes socials continuarà en alça.

La primera dada a tenir en compte és que el 79 per cent dels internautes són usuaris de Xarxes Socials. De quantes, us preguntareu? Doncs, de més d’una i de dues. La mitjana és de 2,6 per persona.

Facebook segueix essent la xarxa social per excelència (són usuaris pel 96 per cent dels internautes españols entre els 18 i 55 anys) pero Twitter ja està en el mateix nivell en quant a notorietat i tot i que registra menys usuaris, ha augmentat força en comparació al 2011 (del 34% al 46%). Per cert, tot un encert la creació per part de twitter del resum de l’any: 2012. El teu any a twitter que permetia a tots els usuaris descobrir com ha estat el seu any a twitter, amb una bona estadística sobre els missatges més retwitejats, quin han estat els twits d’or (de major rellevància), els de major difusió… una divertida manera de veure què has escrit i sobre què al llarg de l’any. Els que no l’hagueu provada, us la recomano.

Però seguint amb l’estudi sobre Xarxes Socials, dir-vos que LinkedIn continua guanyant terreny i tot apunta que seguirà creixent en el 2013, sobretot tenint en compte que ara permet també la creació de pàgines corporatives d’empresa a més de les personals. A més, cada cop més Linkedin està prenent relleu no sols com a xarxa de contactes professionals sinó també per cercar ofertes de llocs de treball o nous talents.

Pel que fa a Instagram i Pinterest, totes dues han viscut un fort creixement en aquest 2012 tot i que els nivells de penetració són força més baixos i, per tant, es presenten com a xarxes complementàries.

L’estudi evidencia també que el 56% de les persones que accedeixen a les Xarxes Socials ho fa ja per un dispositiu mòbil (smartphones o tablets). I que el 64% dels usuaris segueix o es fa fan d’una marca. El que més l’interessa en quant a continguts són: ofertes de feina (52%), beques (44%), promocions i ofertes (44%), informació sobre productes (34%), concursos (34%) i informació de contacte amb atenció al client (31%). O això diuen…

Sigui com sigui, sembla que el futur ens porta a estar més relacionats a la xarxa però, ep, no oblidem també que, de tant en tant, cal aixecar el cap de la pantalla i relacionar-nos també amb els del nostre entorn.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s