Social Media Roi

Publicado: 26 septiembre, 2012 en Internet, publicitat, Tecnologia, Xarxes socials
Etiquetas:, ,

20120926-191111.jpg Avui he assistit a la xerrada que ha fet Delfin Vassallo, responsable de Xarxes Socials de Nokia a Europa, a l’auditori de la Universitat Blanquerna i en el marc de la Social Media Week. El títol de la xerrada era Pasando de clicks, followers i me gustas, per referir-se al ROI en Social Media, és a dir, com medir el retorn de la inversió en Xarxes Socials per tal de justificar -en termes de màrqueting- que cal invertir en la creació de perfils, continguts i Community Managers.
La xerrada ha estat interessant, amb exemples i gràfiques molt explicatives, tot i que per ser-vos sincera aquest món del màrqueting digital sempre em resulta un pèl espès, amb molta paraula amable i massa contundent i la sensació que m’han intentat vendre alguna cosa que no necessito. No obstant això, el que sembla evident és que avui dia, en un món competitiu i de recursos escassos, cal justificar molt bé i demostrar perquè pot ser bo i necessari invertir esforços en Internet i, especialment, en aquesta cosa tant lúdica, social, divertida i poc seriosa com són les Xarxes Socials.
Segons Vassallo, no n’hi ha prou en tenir molts seguidors a les Xarxes. La quantitat no és el més important. Cal que els teus seguidors siguin qualitatius el que significa que comparteixen, difonen, valoren i multipliquen les teves activitats a les Xarxes Socials. Així, el procés de medició del ROI ho tindrà en compte tot: la inversió, l’acció, l’impacte i l’impacte financer.
Però com mesurar el ROI? El primer que cal fer és establir els teus objectius de negoci (percentatge de ventes, nous clients, freqüència de compra, treure stocks…) i a partir d’aquí atribuir i comparar dades: Resultats objectius versus percentatge de engagement, de sentiment, d’accions, d’interaccions… una feina costosa i laboriosa que requereix temps i dedicació. Es cert que hi ha eines que ens poden ajudar com l’Analytics, Social Mention o Obervú (tot i que Delfin Vassallo no només no ha volgut recomanar-ne cap, sinó que ho ha desaconsellat i recomana les mètriques manuals i personals).
En definitiva, que el prestigi i la confiança del mercat envers la utilitat de les Xarxes Socials com a eines eficaces de venta i de negoci només es conseguirà si podem demostrar i oferir resultats evidents i palpables al nostre client, sigui una empresa, institució o organització.
Demà més, us seguiré informant….

20120926-191027.jpg

<;a

Anuncios
comentarios
  1. La mejor herramienta de analytics la tenemos exactamente entre las dos orejas ;o)

    Muchas gracias por la mención, por aqui andamos para lo que sea.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s