Polir la teva reputació online a Google… l’ull que tot ho mira.

Publicado: 29 abril, 2012 en Blogs, Internet, Xarxes socials
Etiquetas:, , , ,

reputació personal-maiteruizSaps que es diu de tu a internet? Que apareix si poses el teu nom a Google?

El 88 per cent dels usuaris utilitza els buscadors com a mitjà per trobar el que busca. També persones. Si estas buscant feina, sàpigues que avui en dia si una empresa vol contractar a algú, el primer que fa quan rep un curriculum és teclejar el nom d’aquesta persona a internet a veure què hi troba.

La proliferació de xarxes socials i la qualitat dels buscadors fa que sigui molt fàcil obtenir informació d’una persona. Facebook, twitter, tuenti, you tube, blogs, linkedin, serveis d’ocupació, treballs publicats, foros d’opinió, fotografies… tot plegat conforma el que se’n diu la teva marca o reputació personal. I en un moment amb un elevadíssim nombre de persones buscant feina i molt poques ofertes de treball és importantíssim tenir una bona imatge a internet i una bona reputació personal on line. Com fer-ho? Aquí van deu consells bàsics:

1- Decideix acuradament quins perfils socials vols tenir oberts i quins privats. Vigila, tot el que escrius o publiques a internet et condiciona. Bloqueja dades i utilitza la funció de privacitat per allò que sigui d’ús exclusivament personal. Escriu correctament i demostra les teues habilitats en escriptura i comunicació.

2- Bona imatge en el perfil. Una fotografia es tradueix en major visibilitat i confiança. Humanitza. Escull una bona imatge professional i descarta fotos compromeses o inapropiades, per exemple: de festes o borratxeres, provocatives o a la platja…

 2- Sigues selectiu. Fixa’t a qui acceptes a les teves xarxes socials com a amic, per allò de ‘dime con quien andas y te diré quien eres‘.

 3- Participa en foros i blogs d’opinió d’aquelles matèries que professionalment t’interessen. Demostra que ets actiu, que estas actualitzat i que aportes continguts interessants.

 4- Crea un blog i actualitza’l amb certa regularitat.

 5- Revisa constament la teva identitat digital. Llegeix que es diu de tu i contraresta els comentaris que siguin negatius.

6- Mostra part del teu món personal, els teus gustos i interessos. Els aspectes personals contrueixen les bases de les relacions.

 7- Coneix als teus seguidors i els seus interessos. Afavorirà la interactuació i la connexió de persones.

 8- Aporta valor. Proporciona continguts interessants més enllà de continguts personals. Continguts que aportin solucions, respostes o siguin d’interès. Ofereix enllaços, videos, articles d’interès, etc.

9- Demana recomanacions als teus companys, superiors o professors per donar més prestigi i credibilitat al teu curriculum.

 10- Donar a conèixer el teu perfil professional a totes les teves xarxes socials per donar-li visibilitat i perquè mai se sap d’on et pot sortir una bona oferta.

I no us penseu que no aparéixer a internet és positiu, sino tot el contrari. Penseu que avui les empreses utilitzen les xarxes socials com a mitjans per seleccionar professionals. La més majoritària és Linkedin, però també facebook i twitter.

Anuncios
comentarios
  1. […] cap dubte que avui quan presentem un curriculum vitae a una empresa per obtenir un lloc de treball, ens busquen a internet per veure qui som i com som. Però no us extranyi que, en un futur, el curriculum hagi […]

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s