Prisa fa el salt a ‘El País’ i s’apunta a l’èxit digital de ‘The Huffington Post’

Publicado: 16 marzo, 2012 en Articles, Internet, Periodisme, Webs
Etiquetas:, , , , ,

el futur del periodisme-maiteruizaJa fa temps que diem que alguna cosa està passant als mitjans de comunició a internet. Les empreses editorials ja fa temps que s’adonen que el mercat s’enfonsa, que el diaris cada cop venen menys exemplars i que la societat avança a passos agegantats cap el món digital. En canvi, les versions digitals de les capçaleres catalanes i espanyoles no han aconseguit adaptar-se a aquest món digital i és que no n’hi ha prou a ‘penjar’ les teves noticies en paper a la xarxa. Avui l’usuari és molt més exigent i les regles del joc 2.0 suposen interactivitat, participació, la compartició de la informació, l’acceptació del que l’usuari diu, en definitiva, interactuar. I per tant, ni el llenguatge, ni el format, ni les rutines productives ni la creació del missatge és igual. No entendre això és el que no permet l’èxit als diaris digitals, encorsetats encara en les maneres de fer del segle passat. I alguns intents com els del diari Ara s’han quedat a mig camí, possiblement arran de la crisi.

El grup Prisa però s’ha decidit a fer el salt. No ha estat difícil. Si tecnològicament Espanya va entre tres i cinc anys endarrera dels Estats Units, només calia fer un cop d’ull al que està passant allí i veure quins canvis s’han produït i quins models d’èxit han sorgit. I això és exactament el què han fet. Prisa ha anunciat la versió espanyola del periòdic en línia i agregador de noticies The Huffington Post, creat a Estats Units per Arianna Huffington. Aquesta greco-americana, ex dona del congressista americà Michael Huffington, va fundar l’any 2005 l’espai web de notícies The Huffington Post (jugant amb el paral·lelisme del nom del The Washington Post) i actualment compta amb 37 milions de seguidors al mes. The Huffington Post té una comunitat d’usuaris que postegen més d’un milió de comentaris al mes i supera amb escreix les visites als webs de The Washington Post, los Angeles Times o el Wall Street Journal.

Prisa ha apostat per la periodista Montserrat Domínguez (A vivir que son dos días. Cadena Ser) per dirigir aquest nou format espanyol que seguirà l’estructura del model americà i que ja compta també amb rèpliques a França, Canadà i Anglaterra. Sortirà al juny i combinarà el contingut elaborat per periodistes amb una gran xarxa de blogs, l’agregació de notícies, la participació massiva d’usuaris, l’acceptació de fòrums d’opinió, etc. Tot un repte que, de ben segur, farà que es posin les piles la resta de grups editorials.

Sembla, per tant, que un nou model periodístic arriba per quedar-se, amb vocació informativa, amb ganes de millorar tecnològicament i amb l’aspiració de quedar-se amb una part del mercat lector d’actualitat i del pastís publicitari corresponent, sobretot si tenim en compte les pèrdues registrades per El País (80.000 exemplars menys venuts el 2011).

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s